På måndag den 24 juli har Fritidsbanken Frölunda Torg haft öppet i tre månader – här är en kort blogg om hur det går.

Utlåningen och arbetet på Fritidsbanken Frölunda Torg snurrar på, snart har verksamheten varit öppen i 3 månader! Ett tecken på att fler får upp ögonen för Fritidsbanken uppenbarades förra veckan. Det slogs nämligen rekord i antal utlånade sport- och fritidsprylar – hela 100 stycken saker lånade människor med sig hem vecka 28! Men, det är inte det enda. För varje vecka som går hittar nya personer in till Fritidsbanken och vi får allt mer prylar skänkta till oss.

Och det som siffror inte kan mäta är uppskattningen hos alla som lånar och besöker Fritidsbanken. Barn och ungdomar kommer in nästan dagligen för att rita, låna med sig något eller bara hänga; den nyinflyttade barnfamiljen som är trött på att köpa nya saker när barnen ändå växer ur grejorna på en säsong; pensionären som behöver träna höften och lånar med sig en rockring för att hen vill spara på miljön. Det är bara några bland otaliga stunder där vi känner att Fritidsbanken är en ovärderlig knutpunkt för alla.

Fina teckningar som hänger uppe på Fritidsbanken Frölunda Torg.

Om du ännu inte har besökt Fritidsbanken så är det hög tid. Du hittar oss på Frölunda Torgs övre plan. Vi har ingång från utsidan, mellan entré B4 och B5 (mellan Försäkringskassan och Bloddroppen).

I sommar har vi öppet måndag – fredag mellan klockan 12-18 under vecka 29, 30 och 32. Veckorna 31, 33 och 34 har vi öppet lite korta, från klockan 12-16 alla vardagar.

Håll koll på vår Facebooksida (infoga länk https://www.facebook.com/fritidsbankenfrolundatorg/)  för att få uppdateringar från oss allt eftersom.

Du kan givetvis ringa oss på 070-743 58 28 under våra öppettider om du har frågor eller funderingar.

Vi önskar er alla en fortsatt fin sommar.

Fanny & Åsa, platsansvariga på Fritidsbanken Frölunda Torg